Navitigation

HOMEAuther.About Us ♥make wish
Status
Asalamualaikum ! syukur alhamdulillah Teheee alhamdulillah genab 14tahun dah :) terima kasih ya ALLAH terima kasih atas segala nikmat yg slama ini kau berikan kepda aku ! :) :]!♥FA# Aku masih lagi menanti selagi aku mampu! :* #18.06.2012# !

Jalan menuju ALLAH merupakan sebaik-baiknya jalan

The eyes see EVERYTHING | Flickr - Photo Sharing!


Asalamualaikum !
Alhamdulillah ALLAH masih lagi memberikan kesempatan untuk kejalannya !

Apakah kebahagiaan itu ? Apakah kebahagiaan itu berada dalam harta-benda ? Atau dalam kedudukan dan martabat ? jawapan pasi bermacam-macam . Akan tetapi , mari kita perhatikan kebahagiaan yang di alami oleh seorang wanita yang disebut dalam kisah berikut:

Seorang suami sedang bertengkar dengan sang terinya , lalu ia berkata " Sesungguhnya aku akan mencelakakan kamu !" Sang isteri berkata dengan tenang "Engkau tidak akan mampu." Suaminya mengata mengapa tidak ? sang isteri menjawab "Jika kebahagiaan berada dalam harta , maka engakau dapat mencegahnya dariku. Jika kebahagiaan berada dalam perhiasaan , maka engkau dapat apa pun yang engkau miliki , atau yang dimiliki manusia lainya. Sesunggunya aku menemukan kebahagiaan dalam imanku , imanku ada di dalam  hatiku, dn hatiku tidak dapat dikuasai oleh seorang pun , melainkan oleh TUHANKu."

Inilah yuang di sebut kebahagiaan sesunggunya , iaitu kebahagiaan iman. Tidak yang dapat merasakan kebahagiaan ini, kecuali hanya orang yang kabulkan telah dikuasai oleh cinta kepada ALLAH hingga masuk ke bahagian yang paling dalam dan begitu juga jiwa dan fikiranya. Pada hakikatnya yang memiliki kebahagiaan adalah-Tuhan Yang Maha Esa-.Oleh itu carilah kebahagiaan kepadanya.

Sesunggunya, jalan satu-satunya untuk mencapai kebahagiaan adalah dengan mengenal agama,yang benar, iaitu yang dibawa oleh Rasulullah.Adapun mereka yang menyipang dari jalan ini.maka hari-harinya akan dihiasi dengan kesedihan, harta akan menjadi beban, amal perbuataannya akan merugikan, dan kesudahanya ia memperole kehinaan dan kekecewaaan.

Nota*
Sesunggunya kita memerlukan harta
untuk hidup tetapi bukan bererti
kita harus hidup demi harta. :)



Tiada ulasan: